Пет начина за защита на електронната поща в офиса

от | май 7, 2019 | ИТ Сигурност

Имейлът е основен комуникационен канал за повечето фирми. Въпреки това много от тях не правят почти никакви усилия за защита на електронната поща. Тя включва както автентикация (удостоверяването на това кой отваря акаунта и изпраща съобщения), така и сигурността на самите съобщения (филтриране и криптиране).

В тази статия ще разгледаме пет добри практики, които според компанията за информационна сигурност ESET могат да осигурят по-добра защита на имейл комуникацията във вашия офис:

 

Криптиране на съобщенията:

 Имейл комуникацията може да се криптира по два начина. Единият е със SSL (все още има компании, които използват уеб базирана поща без SSL сертификат), който криптира имейлите по пътя им до техния получател. Това предотвратява „подслушването“ на комуникацията.
Допълнително ниво на защита предоставя криптирането от край до край (End-to-end encryption). При него съобщенията се криптират с публичен и частен ключ и могат да бъдат разчетени само от потребителите, които притежават съответния ключ.

Филтриране на съдържанието:

Голяма част от съдържанието, което получавате на електронната си поща, е нежелано. Спам, фишинг, измами, линкове към малуер: всичко това е заплаха за вашата информационна сигурност и следва да бъде филтрирано.
Може да филтрирате пристигащата поща по типа прикачени файлове, за да намалите вероятността от заразяване с малуер. Все повече компании филтрират и самото текстово съдържание на писмата. Това гарантира, че чувствителни данни като банкови сметки или конфиденциална информация няма да напуснат границите на фирмата.


Идентификация н
а имейлите:

Фалшифицирането на имейли (email spoofing) се постига съвсем лесно. То е в основата на т.нар. измами със служебен имейл. За да ги избегнете, използвайте методи за автентикация, които доказват, че вашите писма наистина са изпратени от вас.
Два от най-популярните са SPF (Sender Policy Framework) DKIM (DomainKeys Identified Mail), с които се удотвоверява самоличността на изпращача. Те са вградени в повечето софтуерни решения за имейл сигурност.
 

Двуфакторна автентификация:

Потребителското име и паролата са основната защита на вашата електронна поща. Ако някой ги разбере, тази защита е безполезна. Ето защо може да използвате двуфакторна автентикация, за да защитите по-добре акаунта си.
Двуфакторната защита се задейства, когато паролата за достъп вече е въведена. Собственикът на акаунта получава код за еднократно ползване (може да го получи като SMS, чрез мобилно приложение или да бъде генериран от донгъл). Едва след като кодът бъде въведен, потребителят получава достъп до пощата.

Софтуерна защита:

Защитата на имейл комуникацията изисква редовно обновяване на софтуера, който използвате. Това означава да обновявате не само антивирусната си програма, но и операционната система. Не пренебрегвайте и обновяването на интернет браузъра, през който проверявате пощата си. Това намалява шансовете някой да получи достъп до вашата електронна поща.

 
a

Източник на текст и връзки

a

Към страницата ...

 

Споделете

IT блог / IT новини от Iphos IT Solutions

Актуалнoто и важното от ИТ бранша днес. Технологични новини и мения по темите ИТ сигурност, компютърна поддръжка, ИТ мениджмънт, разработка на софтуер и уеб. Важните неща за бизнеса – точно, ясно и разбираемо.

Следвай ни тук